Tworzenie filtra wyboru płatności według opiekuna klienta w Comarch OPTIMA krok po kroku

Preliminarz płatności w Comarch OPTIMA bardzo często zawiera długą listę należności i zobowiązań. Znalezienie wśród nich pozycji klientów przypisanych do konkretnego opiekuna (np. po to, by mógł on wysłać przypomnienia o zbliżającym się terminie płatności) może okazać się bardzo czasochłonne. Aby uprościć i przyspieszyć ten proces, warto wykorzystać funkcjonalność, pozwalającą na tworzenie własnych filtrów wyboru.

Jak stworzyć taki filtr?

Na początek musimy mieć  pewność, że każdy kontrahent jest przypisany w systemie do konkretnego opiekuna. Bez tego tworzenie filtra nie będzie miało żadnego sensu, ponieważ aplikacja nie będzie w stanie powiązać ze sobą tych podmiotów.

Aby określić opiekuna dla kontrahenta, otwieramy listę kontrahentów, a następnie – formularz kontrahenta. W zakładce „Dodatkowe” klikamy w przycisk „Operator” i wybieramy opiekuna z wyświetlonej listy. Zapisujemy, klikając w ikonę zapisu.

Comarch OPTIMA - Dodawanie opiekuna do formularza kontrahentaDodawanie opiekuna do formularza kontrahenta

Jeśli operacja została wykonana poprawnie, z prawej stronie przycisku „Operator” pojawi się nazwa opiekuna. Zatwierdzamy całą operację, klikając w ikonę dyskietki.

Comarch OPTIMA - Zatwierdzenie opiekunaZatwierdzenie opiekuna

Teraz możemy już przejść do tworzenia nowego filtra wyboru. Otwieramy więc moduł „Kasa/Bank” (1) i uruchamiamy Preliminarz płatności (2). W prawym dolnym rogu zobaczymy ikonę „Konstruktor filtra” (3).

Comarch OPTIMA - Preliminarz płatnościPreliminarz płatności

Jeśli pole „Filtr” jest puste, klikamy w ikonę „Konstruktor filtra” (3). Wtedy otworzy się nam okno tworzenia nowego filtra.

Uwaga: jeśli pole „Filtr” jest wypełnione, kliknięcie w ikonę „Konstruktor filtra” (3) spowoduje pojawienie się okna edycji danego filtra. Aby tego uniknąć, przytrzymujemy klawisz „Ctrl” i równocześnie klikamy w ikonę „Konstruktor filtra” (3). Wówczas otworzy nam się lista filtrów. Klikamy w ikonę „+” i przechodzimy do okna tworzenia nowego filtra.

Comarch OPTIMA - Dodawanie filtraDodawanie filtra

W nowym oknie określamy nazwę dodawanego przez nas filtra (w naszym przypadku jest to „Opiekun”), wchodzimy w zakładkę „Zaawansowane” i w polu „Filtr SQL” wklejamy poniższy kod:

@PAR ?@LS20(OP_PROC.DLL|CALLLOOKUPOPELISTA())|opiekun|&opiekun:0|@? PAR@
BZd_PodmiotId IN (SELECT Knt_KntId FROM CDN.Kontrahenci WHERE Knt_OpiekunId=??_Qopiekun)

Comarch OPTIMA - Tworzenie nowego filtra

Tworzenie nowego filtra

W zakładce „Opcje” wybieramy typ filtra.

Comarch OPTIMA - Wybór typu filtraWybór typu filtra

Do wyboru mamy takie typy jak:
•    „Stanowiska” – filtr będzie wówczas dostępny tylko dla operatorów, którzy zajmują określone stanowisko
•    „Globalny” – filtr będzie dostępny dla wszystkich
•    „Operator” – filtr będzie dostępny tylko dla wskazanego operatora
•    „Obowiązkowy” – wskazany operator nie widzi filtra, ale jest on obowiązkowo włączony

Możemy również wybrać opcję „Domyślny” – wówczas po wejściu operatora na listę płatności filtr jest automatycznie włączony, ale w odróżnieniu od typu „Obowiązkowy”, operator może go wyłączyć. Po określeniu wszystkich parametrów, zapisujemy filtr, klikając w ikonę zapisu. Dodany filtr będzie dostępny w rozwijalnej liście filtrów na dole okna.

Comarch OPTIMA - Dostępne filtryDostępne filtry

Aby skorzystać z filtra, należy go uruchomić i ustawić parametr, czyli wskazać wybranego opiekuna. Zaznaczamy go na liście i klikamy w ikonę zapisu.

Comarch OPTIMA - Wybór opiekunaWybór opiekuna

Gotowe! Tak będzie wyglądała lista płatności przefiltrowana dla wybranego opiekuna:

Przykładowa lista płatności


Lub skontaktuj się po indywidualny dobór modułów i wycenę.

Zobacz również

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *