Integracja Elektroniczny Nadawca (Poczta Polska) z Comarch ERP Optima

Po raz kolejny usprawniliśmy generowanie listów przewozowych dla użytkowników systemu Comarch ERP Optima. Tym razem celem naszego projektu było ułatwienie i przyspieszenie składania zamówień w systemie Elektroniczny Nadawca Poczty Polskiej.

Stworzona przez nas aplikacja przyspiesza zlecenie wysyłki kurierskiej w Poczcie Polskiej, dzięki czemu użytkownik Optimy oszczędza czas, minimalizując równocześnie ryzyko popełnienia błędu przy tworzeniu listu przewozowego.

Cel projektu:

Ideą stworzenia aplikacji było skrócenie czasu pracy podczas wysyłania dokumentów w systemie Elektroniczny Nadawca, co równocześnie spowodowałoby przyspieszenie dostawy do klienta. Jednocześnie chcieliśmy zapobiec powstawaniu błędów wynikłych z ręcznego wypełniania formularza zamówienia oraz zwiększyć wydajność pracy po obu stronach operacji – tak po stronie firmy zamawiającej, jak i po stronie Poczty Polskiej.

 Rys. 1 Wybór dokumentu oraz typu przesyłki

Działanie programu

Program został zaprojektowany tak, aby jego obsługa była możliwie jak najprostsza i kompatybilna z systemem Comarch ERP Optima, którego użytkownik, postępując według prostego schematu, powinien szybko i sprawnie złożyć zamówienie w systemie Elektroniczny Nadawca.

Schemat obsługi programu wygląda następująco:

  1. Operator wystawia dokument PA/FS w Optimie;
  2. Uruchamia program AlpolO!ENPP;
  3. Zaznacza dokument oraz wybiera typ przesyłki z menu (np. „Przesyłka polecona krajowa”);
  4. Uzupełnia dane oraz klika „OK” – program wysyła dane do bufora Elektronicznego Nadawcy oraz pobiera etykietę na dysk;
  5. Operator drukuje etykiety;
  6. Przed rozpoczęciem kolejnego dnia należy wyczyścić bufor (Przycisk „Usuń” z dnia poprzedniego (jeżeli zostały w nim nie wysłane dokumenty).
  7. Po utworzeniu wszystkich przesyłek w buforze, operator klika „Wyślij” – dane z bufora będą dostępne na stronie Elektronicznego Nadawcy;

Korzyści/Rezultaty

Zaprojektowana aplikacja pozwala na skrócenie czasu potrzebnego na wystawienie listów przewozowych. Ponadto eliminuje tzw. „ludzkie błędy”, wykluczając możliwość wystąpienia jakichkolwiek literówek w złożonym zamówieniu, co znacznie poprawia jakość oraz wydajność pracy.

Jeżeli czują Państwo potrzebę usprawnienia pracy swojej firmy, proszę koniecznie skontaktować się z nami!

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *