Integracja Allegro i Comarch ERP (OPTIMA, XL)

allegroOpracowaliśmy moduł, który współdziała z Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL. To integrator Allegro, który automatycznie wykonuje wszystkie czynności związane ze sprzedażą na tym portalu od momentu wprowadzenia danych produktu poprzez jego wystawienie na Allegro na podstawie dostępnych stanów, ich aktualizację w trakcie sprzedaży (w sprzedaży z innych kanałów), dokonanie sprzedaży przez klienta oraz odebranie informacji o dokonanej płatności. Korzystając z naszego silnika procesów możliwa jest również automatyczna obsługa zamówienia tj. stworzenie wydania, zamówienie kuriera oraz automatyczna wysyłka faktury do klienta.

1

Działanie programu ma przede wszystkim zaoszczędzić czas,zmniejszyć ilość pracy i generowanych błędów podczas całego procesu sprzedaży. Istotny jest też aspekt finansowy – mamy niższe koszty administracyjne obsługi zamówienia jak również potrzebujemy mniejszej ilości osób. Takie rozwiązanie ma też służyć wzrostowi zadowolenia klienta, bo któż z nas nie lubi po złożonym zamówieniu otrzymać od razu informacji o płatności, a po niej otrzymać fakturę z informacją numeru paczki i czasu jej dostarczenia.

2

Kiedy na portalu Allegro posiadamy więcej niż jedno konto, to pilnowanie każdego towaru i „odklikanie” go w naszym programie ERP jest bardzo czasochłonne. Musimy też dbać o to, żeby pilnować dostępności towaru, aby nie sprzedawać go dalej, gdy klient wykupi towar na innym kanale lub w sklepie stacjonarnym. Celem , który chcieliśmy osiągnąć tworząc nasz program jest maksymalne zautomatyzowanie wszystkich powyższych czynności.

Jak to działa?

Całość procesu jest wspomagana przez nasz integrator WYSWIG o którym pisaliśmy we wcześniejszym artykule. Działanie naszego programu opisze na przykładzie Comarch ERP Optima. Tak samo cały proces odbywa się w Comarch ERP XL.
Do naszego programu ERP w karcie towaru zostają wprowadzone wszystkie potrzebne dane o produkcie, jego cechy, zdjęcia oraz stan magazynowy. Następnie produkty zostają wystawione automatycznie za pomocą integratora WYSWIG na Allegro.

3

Gdy klient zakupi nasz produkt, do systemu zostanie wysłana informacja o jego zakupie (zostanie utworzony dokument RO), zmniejszy się stan magazynowy. Jeśli był to ostatni produkt dostępny w naszym systemie, automatycznie w innych kanałach sprzedaży zostanie on wycofany ze sprzedaży.
Po opłaceniu zamówienia przez klienta jest wysyłane potwierdzenie zapłaty, a w systemie ewidencjonowana jest wpłata i możliwa jest dalsza realizacja zamówienia.

O tym jak możliwe jest przy wykorzystaniu silnika procesów automatyczne wydanie towaru, zamówienie kuriera, przesłanie do klienta listu przewozowego z linkiem do śledzenia paczki (takie rozwiązanie jest możliwe po integracji programu z firmami kurierskimi) – opiszemy w kolejnym wpisie dotyczącym naszego silnika procesów.

Dzięki takiemu rozwiązaniu cały proces odbywa się automatycznie, nie występują błędy, możemy obsłużyć dużo większe ilości zamawianych towarów tą samą ilością pracowników, a koszty realizacji każdego zamówienia są istotnie niższe.

Jeśli interesuję Państwa takie rozwiązanie, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *