Sprzedaż wielokanałowa przez Webservice

Swoimi integracjami i narzędziami pomagamy klientom w optymalizacji procesów sprzedaży. Dlatego kolejnym rodzajem projektu, który wielokrotnie zrealizowaliśmy – jest integracja ERP’a z programem dostawcy, hurtowni – od którego nasi klienci kupują towary do odsprzedaży. Takie rozwiązanie pozwala m.in

  • sprzedawać „nie swoje produkty” (towar jeszcze nie jest zakupiony, a już jest sprzedawany),
  • oszczędzić mnóstwo czasu na wprowadzaniu produktów do swojego systemu,
  • posiadać zawsze aktualną informację o cenach i dostępności towaru u dostawcy

Sprzedaż wielokanałowa przez Webservice

Rysunek powyżej w sposób obrazowy wyjaśnia cały proces.

Jako sprzedawca sprzedajemy np. ołówki. Sprzedaż prowadzimy w różnych kanałach sprzedaży jak np. Allegro, EBAY w sklepi internetowym. Na naszych aukcjach są wystawiane wszystkie rodzaje ołówków, które możemy sprzedawać. Jeśli nasz klient zamówi ołówek, którego nie ma w naszym magazynie, to zostanie automatycznie zamówiony bezpośrednio w systemie naszego dostawcy – dzięki integracji przez WebService, API, albo w inny uzgodniony sposób. Takie rozwiązanie praktycznie nie ogranicza sprzedaży dostępnością towaru.

Działanie całego mechanizmu jest następujące:

  1. Producent, hurtownia udostępnia swoje produkty w swoim systemie ERP
  2. Sprzedawca pobiera informacje o produktach od dostawcy i są one automatycznie tworzone i aktualizowane w jego systemie ERP. Zakres informacji obejmuję kartę towaru (nazwa, opis, jednostki, zdjęcia), informację o cenie zakupu od dostawcy, informację o ilości dostępnej do zakupu
  3. Integracje ze sklepem, Allegro i EBAY automatycznie wystawiają towar do sprzedaży
  4. Klient dokonuje zakupu
  5. System ERP sprzedawcy dokonuje automatycznie zamówienia u dostawcy, producenta
  6. Producent wysyła towar (do klienta lub sprzedawcy w zależności od przyjętych zasad)
  7. Producent wystawia fakturę sprzedaży dla sprzedawcy, która może by odbierana i automatycznie rejestrowana jako faktura zakupu w systemie sprzedawcy
  8. System sprzedawcy wystawia i wysyła automatycznie fakturę sprzedaży do klienta

Nasze rozwiązanie ma zastosowanie w dwóch przypadkach:

  • Jeśli w swojej firmie posiadacie Państwo system Comarch ERP Optima, bądź Comarch ERP XL to możemy połączyć go z waszymi dostawcami, dzięki czemu będziecie mogli sprzedawać towar, którego jeszcze nie kupiliście. Nie ważne z jakiego systemu korzysta Wasz dostawca. Jeśli produkty dostawcy są wystawiane przez WebWervice, API lub csv możemy dokonać takiej integracji.
  • Jeśli to Twoja firma jest producentem, importerem lub hurtownią sprzedająca innym swoje produkty do odsprzedaży i posiadacie Państwo systemu Comarchu, to wtedy możemy pomóc Wam udostępnić Waszą ofertę dla systemów innych firm, aby mogły sprzedawać automatycznie Wasze produkty.

W każdym przypadku jesteśmy w stanie przyspieszyć i zautomatyzować proces sprzedaży.

Po szczegóły zapraszamy do naszych specjalistów.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *