Jak rozwijają się firmy ecommerce po wdrożeniu nowych technologii?

Z roku na rok zakupy internetowe zyskują na popularności. Trend ten prowadzi do stałego unowocześniania technologii, jaką posługują się sklepy chcąc sprostać coraz większej ilości spływających zamówień. Jak wdrożenie owych rozwiązań wpływa na rozwój poszczególnych firm?

Nowe technologie w służbie ecommerce

Sektor zakupów online, aby był w stanie obsłużyć wzrastającą liczbę zamówień, musi coraz intensywniej inwestować w nowoczesne technologie usprawniające i przyspieszające pracę działów obsługi klienta i logistyki.

Z tego powodu coraz więcej firm działających w branży ecommerce dokonuje zakupu rozwiązań integrujących kanały sprzedaży oraz automatyzujących procesy zachodzące w przedsiębiorstwie.

Automatyzacja sprzedaży i integracja kanałów jako czynniki przyspieszający rozwój

Poprzez automatyzację sprzedaży rozumiemy wszystko co zachodzi w działaniu sklepu internetowego bez czynnego udziału pracowników. Rozwiązanie to, ograniczając w znacznym stopniu manualną obsługę zamówienia, przyspiesza proces jego realizacji, przy okazji eliminując błędy powstałe na wskutek działania tzw. „czynnika ludzkiego”.

Z kolei integracja kanałów sprzedaży to trend widoczny wśród firm korzystających z możliwości docierania do różnych grup konsumentów, jakie daje omnichannel (np. sklep internetowy, konto na allegro, konto na eBay i sprzedaż stacjonarna). Dzięki połączeniu wszystkich kanałów w systemie ERP możliwe jest zarządzanie całą sprzedażą w jednym miejscu, co usprawnia pracę i skraca czas realizacji zamówień.

Jak rozwijają się firmy po wdrożeniu technologii?

Aby pokazać możliwości, jakie daje firmie ecommerce wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych, sprawdziliśmy, jak rozwijają się biznesy naszych klientów, dla których przygotowaliśmy narzędzia do integracji kanałów i automatyzacji sprzedaży w internecie:

Multimax od 10 lat zajmuje się sprzedażą systemów ogrzewania elektrycznego. Wraz z wprowadzeniem usprawnień naszego autorstwa:

  • wydajność obsługi zamówień zwiększyła się o min. 300%,
  • o 90% spadła ilość pomyłek spowodowanych np. brakami magazynowymi,
  • ilość automatycznie wystawianych i zarządzanych aukcji Allegro wzrosła do 500.

Oponafelga.pl s. c. to sklep zajmujący się sprzedażą felg i opon samochodowych. Dzięki naszym narzędziom:

  • dwukrotnie zwiększyła się wydajność działu obsługi
  • ilość błędów sprzedażowych została zredukowana o ok. 80%.

Kolejny sklep wykorzystując nasze rozwiązania informatyczne:

  • zwiększył sprzedaż o 500%,
  • zwiększył wydajność pracowników przy zachowaniu identycznego stanu osobowego,
  • uruchomił sprzedaż m.in. na rynku niemieckim, brytyjskim francuskim.

Efekty wdrożenia nowych technologii

Przykłady naszych klientów pokazują, że odpowiednie wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych w sklepach internetowych może być korzystne dla ich rozwoju. Zaobserwowane wzrosty sprzedaży i wydajności pozwalają stwierdzić, że dobrze dobrane narzędzia integrujące kanały i automatyzujące pracę są w stanie podnieść sprzedaż co najmniej dwukrotnie.

Chcesz usprawnić sprzedaż w sposób, w jaki zrobiły to sklepy powyżej? Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy Ci pomóc!

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *