Jak wykorzystać Business Intelligence do zwiększenia sprzedaży internetowej?

Rozwój sklepów internetowych opiera się na stałym i regularnym wzroście sprzedaży. Aby go osiągnąć, warto wykorzystać do tego nie tylko działania marketingowe, ale również głęboko prowadzoną analizę dotychczasowych efektów i możliwości. Pomóc w tym może Business Intelligence (BI) – narzędzie, które dzięki swoim możliwościom wciąż zyskuje na popularności.

Co to jest Business Intelligence?

Mówiąc najprościej: Business Intelligence jest narzędziem przeznaczonym do wykonywania niezwykle szczegółowych i precyzyjnych analiz opartych na danych pozyskiwanych z wielu źródeł. To sprawia, że generowane przezeń raporty pozwalają w krótkim czasie nie tylko ocenić aktualny stan przedsiębiorstwa, ale także zdobyć wiedzę niezbędną do zwiększania konkurencyjności.

Jakie zastosowanie ma BI w sprzedaży?

Skuteczne zwiększanie sprzedaży internetowej wymaga w pierwszej kolejności dostosowania oferty do wymagań konsumentów. Aby to zrobić, niezbędne jest zdobycie możliwie największej ilości danych o klientach sklepu. Skąd je zdobyć? Z każdego miejsca, w którym uruchomione są jakiekolwiek narzędzia analityczne. Google Analytics, statystyki sklepu internetowego, statystyki serwera, dane z systemów ERP czy zestawienia sprzedażowe zbierane z Allegro to tylko przykładowe źródła.

Zaimportowanie danych z nich pozyskanych do narzędzi BI pozwala szybko przeprowadzić szczegółową analizę oraz wyciągnąć z niej wnioski stanowiące o dalszym kierunku sprzedaży internetowej.

Co daje wykorzystanie Business Intelligence w sprzedaży internetowej?

Wykorzystując narzędzia Business Intelligence w codziennym działaniu sklepu internetowego jesteśmy w stanie:

  • pobierać i analizować w czasie rzeczywistym dane pochodzące z wielu źródeł, aby mieć lepszy obraz całościowej sytuacji,
  • generować raporty w przejrzystej formie (wykresy, tabele, grafy), które jest w stanie odczytać nawet osoba nie mająca doświadczenia w analityce biznesowej,
  • automatycznie wyszukiwać trendy zakupowe wśród klientów sklepu,
  • analizować wpływ cen na wysokość sprzedaży,
  • analizować popularność produktów,
  • analizować poziom i szybkość realizacji zamówień,
  • analizować efektywność poszczególnych pracowników sklepu,
  • analizować skuteczność podejmowanych działań promocyjnych,
  • skrócić czas niezbędnych do podejmowania kluczowych dla rozwoju sklepu decyzji.

Gdzie znaleźć odpowiednie narzędzia BI?

Aplikacje działające w oparciu o Business Intelligence to coraz popularniejsze produkty pojawiające się na rynku. Popyt na tego typu rozwiązania sprawia, że wiele firm posiada je w swoim portfolio.

Posiadając status Złotego Partnera Comarch naszym klientom rekomendujemy moduły Business Intelligence przygotowane dla systemów ERP Optima i ERP XL. Pozwalają one na szeroką analizę danych pochodzących z wielu źródeł oraz generowanie przejrzystych i czytelnych raportów pozwalających zdobyć niezbędną wiedze na temat możliwości rozwoju przedsiębiorstwa.

Jesteś zainteresowany rozwiązaniami Business Intelligence dla swojego sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami i zobacz, w jaki sposób będziesz w stanie precyzyjniej analizować działanie swojego biznesu.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *