Jak przygotować się do wdrożenia JPK?

JPK dla mikroprzedsiębiorców powoli staje się faktem. Z tego powodu wielu właścicieli małych firm szuka rozwiązań, które pozwolą im na bezproblemowe przesyłanie do Urzędu Skarbowego odpowiednio przygotowanych Jednolitych Plików Kontrolnych.

Dla kogo JPK?

O zbliżającym się obowiązku przesyłania JPK pisaliśmy już w poprzednim wpisie, dlatego tutaj przypomnimy tylko najważniejsze fakty:

  • obowiązek wysyłania JPK przez mikrofirmy rozpoczyna się z początkiem 2018 roku, co oznacza, że pierwsze pliki mikroprzedsiębiorcy muszą wysłać do 25 lutego 2018 r.,
  • mikroprzedsiębiorstwem jest firma, która zatrudnia maksymalnie do 10 osób (w przeliczeniu na pełne etaty),
  • istnieje 7 struktur plików JPK. Co miesiąc obowiązkowo należy przesyłać tzw. plik JPK_VAT, pozostałe na życzenie Urzędu Skarbowego,
  • aby poprawnie wygenerować plik JPK niezbędny jest system księgowy pozwalający na jego stworzenie i wysyłkę do US.

Comarch ERP Optima – system księgowy do JPK?

Oferta systemów księgowych pozwalających na wygenerowanie i wysyłkę Jednolitych Plików Kontrolnych jest całkiem spora. Na ich tle Comarch ERP Optima wyróżnia się mnogością funkcji i dostępem do szeregu modułów pozwalających szybko dopasować ją do zwiększającej obroty firmy.

Zaletą wykorzystania ERP Optima jako systemu księgowego jest łatwość jego wdrożenia. ERP Optima dostępny jest zarówno na licencji stanowiskowej (jednorazowa płatność oraz coroczna opłata za odnowienie licencji), jak i w chmurze (comiesięczny abonament). Firma Comarch oferuje szybkie, multimedialne szkolenia z obsługi oraz dostęp do pomocy technicznej gwarantującej rozwiązanie każdego problemu.

Co więcej, wraz z rozwojem firmy możliwe staje się dodawanie kolejnych modułów, np. opisywanego wcześniej na blogu BI Point Menadżer do tworzenia rozbudowanych i estetycznych raportów analitycznych.

Jesteś zainteresowany systemem ERP Optima?

Uzyskaj dostęp do wersji demo:

Demo ERP Optima

Ile kosztuje ERP Optima?

System ERP Optima działa w oparciu o specjalistyczne moduły pozwalające na zebranie takiego ich zestawu, jaki niezbędny będzie do działania w konkretnej firmie. W ramach swojej działalności mikroprzedsiębiorca może zdecydować się na jeden z dwóch specjalnych pakietów dedykowanych przedsiębiorstwom tej wielkości:

START Mała Firma – dla mikroprzedsiębiorstw usługowych,

  • licencja na 1 stanowisko kosztuje do końca września 299,00 zł netto (od 1.10.2017 – 350,00 zł netto!),
  • dostęp w chmurze kosztuje do końca września 35,00 zł netto miesięcznie (od 1.10.2017 – 39,00 zł netto miesięcznie).

START Firma – dla mikroprzedsiębiorstw handlowych wymagających modułu do zarządzania magazynem,

  • licencja na 1 stanowisko kosztuje do końca września 999,00 zł netto (od 1.10.2017 – 1200,00 zł netto!),
  • dostęp w chmurze kosztuje do końca września 85,00 zł netto miesięcznie (od 1.10.2017 – 94,00 zł netto miesięcznie).

Wdrażając system ERP Optima w mikroprzedsiębiorstwie zyskujemy przede wszystkim pewność, że procedury generowania i przesyłania JPK tworzone są w oparciu o aktualne przepisy prawne. Dzięki temu mamy pewność, że możemy bezproblemowo skupić się na prowadzeniu biznesu, bez zamartwiania się o to, czy wykorzystywane przez nas narzędzia wykonują swoją pracę zgodnie z aktualnymi zasadami.

Chcesz przetestować system ERP Optima, który pozwoli Ci generować i przesyłać Jednolite Pliki Kontrolne? Skontaktuj się z nami, pokażemy Ci, w jaki sposób poprawisz jakość swojej pracy.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *