Jak platforma B2B zwiększy sprzedaż w Twojej firmie?

Prowadząc firmę handlową, działania sprzedażowe w B2B prowadzić możesz na wiele rozmaitych sposobów. Jednym z nich jest stworzenie i rozwój działu handlowego. Jeśli jednak szukasz sposobu na skalowanie swojego biznesu, musisz pomyśleć o odpowiednich narzędziach sprzedażowych.

Co zrobić, aby sprzedawać więcej w B2B?

W sprzedaży B2B bardzo ważne jest posiadanie odpowiednio zmotywowanego działu handlowego. Jego  zadaniem jest wyszukiwanie nowych kontaktów biznesowych oraz utrzymywanie relacji z tymi już zdobytymi. Jednak nawet najlepszy handlowiec wciąż jest tylko człowiekiem zatrudnionym na etat. Oznacza to, że w ciągu ośmiu godzin, na jakie przychodzi do biura jest w stanie zrobić jedynie określoną ilość pracy.

Jeśli jego głównym zadaniem będzie dzwonienie do klientów i zbieranie od nich zamówień, a następnie wpisywanie ich do systemu sprzedażowego, w pewnym momencie osiągnie maksymalny pułap swoich możliwości, którego pod względem biologicznym nie będzie w stanie przekroczyć. Przynajmniej nie na dłuższy czas (i nie bez skutków ubocznych, jak choćby wypalenie zawodowe).

Możesz oczywiście zatrudnić dodatkowego handlowca, a po osiągnięciu i przez niego pułapu swoich możliwości – następnego. Taka strategia może wydawać się na pierwszy rzut oka dobra, ale analizując ją dogłębnie szybko dojdziesz do wniosku, że generuje ona ogromne koszty: pensje dla pracowników, wyposażenie miejsca pracy a nawet wynajęcie większej powierzchni biurowej dla rozrastającego się działu handlowego.

Z tego powodu, myśląc o stałym wzroście sprzedaży musisz wziąć pod uwagę narzędzia, które pozwolą Ci zwiększać przychody jak najniższym kosztem. Dobrym rozwiązaniem jest platforma B2B.

Czym jest platforma B2B?

Platforma B2B to specjalny sklep internetowy, który od standardowego sklepu różni się tym, że zamknięty jest dla klienta detalicznego. Korzystać z niego mogą wyłącznie firmy, a zakupów dokonują przez specjalne konta, które zakładasz dla nich w momencie ustalenia warunków handlowych i podpisania umowy o współpracy.

Oprócz tego, platforma B2B posiada niemalże dokładnie takie same funkcje, jak typowy sklep. Twoja oferta dostępna jest na niej pod postacią produktów podzielonych na poszczególne, przypisane im kategorie. Każdy klient widzi dedykowane dla niego ceny (cenniki przypisane do konkretnych kontrahentów zaciągane są m.in. z systemu Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL), może składać zamówienia i śledzić ich statusy.

Co takie rozwiązanie oznacza dla Twojego działu handlowego? Zdecydowanie mniej pracy, przynajmniej jeśli chodzi o odbieranie zamówień od klientów. Oczywiście pomoc opiekuna handlowego wciąż jest wymagana na wielu etapach (może kontaktować się z klientami np. w sprawie organizowanych promocji czy nowych produktów w ofercie), ale przeniesienie całego procesu zamawiania na klientów sprawia, że dysponuje on wolnym czasem pozwalającym m.in. wyszukiwać nowe kontakty i zwiększać portfolio współpracujących z Twoją firmą kontrahentów.

Co więcej, wzrost sprzedaży nie oznacza, że istnieje konieczność zatrudnienia kolejnej osoby, dzięki czemu skalowalność przychodów przy wykorzystaniu platformy B2B jest o wiele łatwiejsza i obarczona znacznie niższymi kosztami.

Pozostaje jednak pytanie – czy samo wykorzystanie platformy sprzedażowej jest w stanie zwiększyć sprzedaż generowaną przez Twoich klientów?

Zalety korzystania z platformy B2B

  • komfort sprzedaży: platforma działa zupełnie jak sklep internetowy, dlatego klienci mogą samodzielnie składać zamówienia 24/7,
  • automatyzacja sprzedaży: platforma B2B daje szerokie możliwości automatyzacji procesów posprzedażowych, np. wysyłania e-maili po każdej zmianie statusu, przesyłania wygenerowanej faktury VAT oraz numeru listu przewozowego wysłanej przesyłki,
  • oszczędność czasu: dzięki platformie B2B możesz oszczędzić czas handlowców, aby mogli przeznaczyć go na poszerzanie liczby klientów i inne działania wzmagające sprzedaż,
  • wygoda: platforma B2B umożliwia nie tylko składanie zamówień, ale również podgląd rozliczeń, składanie reklamacji czy ponawianie zamówienia na podstawie wcześniej zapisanego koszyka.

Jak sprzedawać więcej dzięki platformie B2B?

Dobrze zaprojektowana platforma B2B to system, który nie tylko ułatwia zamawianie produktów, ale również posiada wbudowane narzędzia promocyjne. Platforma B2B stworzona przez Futuriti zapewnia w tej kwestii szereg ciekawych rozwiązań. Należą do nich m.in.:

  • dedykowane rekomendacje przesyłane na skrzynkę e-mail klienta, dzięki którym przypomnisz klientowi o najczęściej zamawianych przez niego produktach,
  • przydzielanie rabatów zarówno do określonych produktów, jak i dla danego klienta,
  • wyświetlanie polecanych produktów bezpośrednio w koszyku zakupowym,
  • obsługa graficznych banerów i stron typu landing pages, które możesz wykorzystać do przedstawienia nowości lub specjalnych ofert.

Powyższe możliwości w połączeniu z wyższą wydajnością handlowca w zakresie pozyskiwania kolejnych klientów sprawią, że platforma B2B jest rozwiązaniem przyszłościowym, pozwalającym rozwinąć każdą firmę handlową.

Jeśli szukasz skutecznej platformy do sprzedaży B2B dla swojej firmy, skontaktuj się z nami. Chętnie zaprezentujemy możliwości naszego rozwiązania i przygotujemy dla Ciebie bezpłatną analizę biznesową pokazującą potencjalne korzyści z wdrożenia.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *