Upgrade Premium Comarch Optima – co to jest? Jak działa i ile kosztuje? Alternatywne możliwości

laptop na biurku

Ważna wiadomość dla klientów Comarch Optima! Już 14.10.2019 r. firma wprowadza nowy produkt – Upgrade Premium. Dzięki niemu będzie można znaczenie szybciej otrzymać mailową odpowiedź dotyczącą oprogramowania Comarch ERP Optima. Przede wszystkim jednak pakiet pozwoli na konsultacje telefoniczne, które nie będą już możliwe w przypadku Upgrade’u Podstawowego.

Ponad 70 000 klientów korzysta na co dzień z oprogramowania Comarch ERP Optima. Ze względu na rosnące koszty oraz chęć zapewnienia wysokiej jakości usług, już teraz można zakupić w jego ramach rozbudowany  Upgrade Premium. Oprócz rozmów telefonicznych oraz szybkich odpowiedzi na maila, pakiet obejmuje również możliwość korzystania z pakietu szkoleń elektronicznych przez cały okres trwania licencji.

Upgrade Premium – dlaczego Comarch wprowadza ten pakiet?

Tylko w ciągu roku konsultanci Comarch Optima odbierają około 100 000 telefonów od swoich klientów. Jednocześnie do ich skrzynek mailowych trafia około 20 000 wiadomości. Ze względu na stale rosnącą liczbę użytkowników, firma nie jest w stanie pracować na dotychczasowych zasadach. Aby poprawić jakość usług, od 14.10. nastąpi zmiana zasad, a możliwość konsultacji telefonicznej zostanie wyłączona ze standardowej wersji Asysty.

Upgrade Premium to opcja dla wszystkich klientów, którzy chcą szybciej otrzymywać odpowiedzi na swoje pytania – dzięki temu nie będą musieli oni czekać kilkanaście minut na połączenie. Oprócz tego, w pakiecie znalazły się szkolenia produktowe, które również mogą okazać się pomocne dla klientów – mając odpowiednią wiedzę, łatwiej im będzie korzystać z oprogramowania. Pakiet Upgrade Premium obejmuje również dostęp do nowych wersji programu Comarch ERP Optima.

Kto i kiedy może korzystać z Upgrade Premium?

Upgrade Premium może zakupić każdy klient Comarch Optima posiadający program na gwarancji, bez względu na liczbę stanowisk, ilość modułów czy też ich wersji. Usługa będzie wprowadzana stopniowo. Klienci, którzy wykupili Asystę do 31.01.2019 r., będą mogli korzystać z bezpłatnej pomocy telefonicznej do końca ważności posiadanej gwarancji. W przypadku tych, którzy zakupili asystę od 1.02.2019 r., darmowe konsultacje telefoniczne będą możliwe już tylko do 14.10.2019 r. U klientów, którzy korzystają z programu Comarch ERP Optima/XT w chmurze, usługa Upgrade Premium zostanie włączona automatycznie.

Cennik – różne warianty Asysty Premium

Pakiet Upgrade Premium można zakupić już od 3.10.2019 r., u opiekunów Futuriti. Istnieje możliwość nabycia go w dwóch podstawowych wariantach:

  • 175 zł netto – wersja miesięczna,
  • 1750 zł netto – wersja roczna,

Jeśli chodzi zaś o biura rachunkowe, ceny prezentują się następująco:

  • 210 zł netto – wersja miesięczna,
  • 2100 zł netto – wersja roczna.

Uwaga: cena jest stała i nie zależy od ilości posiadanych stanowisk. Sam cennik jest aktualny w dniu opublikowania wpisu.

Już w tym momencie wiadomo, że będzie istniała możliwość zakupienia Upgrade Premium także na kilka miesięcy, a nawet na pojedynczy miesiąc, jeśli będzie taka potrzeba. Aby zakupić Upgrade Premium, należy posiadać program na gwarancji (dotychczasowy Upgrade).

Warto zaznaczyć, że w przypadku firm korzystających z Optimy w modelu usługowym, sposób świadczenia wsparcia nie ulegnie zmianie. Jeżeli chodzi natomiast o instalacje mieszane (stacjonarne i w modelu usługowym), Upgrade Premium będzie wymagany w przypadku chęci korzystania z konsultacji telefonicznych. Warto mieć na uwadze również to, że uruchomienie pakietu Upgrade Premium może zająć chwilę czasu, dlatego uzyskanie pomocy będzie wymagało – w tym przypadku – odrobiny cierpliwości.

Alternatywy dla Asysty Premium

Co mogą zrobić klienci, którzy nie chcą kupować pakietu Upgrade Premium? Mogą, na przykład, samodzielnie poszukiwać w internecie potrzebnych informacji. Comarch udostępnia forum, na którym użytkownicy korzystający z oprogramowania wymieniają się swoimi doświadczeniami. Oprócz samodzielnych poszukiwań, klient może skorzystać także z dwóch innych, alternatywnych opcji, dostępnych we współpracy z Futuriti.

Usługi zdalne w Futuriti

Klienci Futuriti mogą skorzystać m.in. z usługi zdalnej. Polega ona na tym, że konsultanci naprawiają  daną usterkę lub wprowadzają zmianę w konfiguracji, łącząc się na odległość z komputerem konkretnej osoby. Usługa jest jednorazowa, a jej koszt zależy od czasu, który należy poświęcić na konkretny problem – za każde rozpoczęte 30 min klient płaci od 80 zł. Z usługi zdalnej można korzystać 6 dni w tygodniu, w godzinach 7.00-17.00. Najczęściej jest ona wykonywana w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia przez telefon.

Przy usłudze zdalnej konsultant ma wgląd do wszystkich potrzebnych mu informacji. Wie on, jaka umowa została zawarta pomiędzy firmami oraz z jakiego programu korzysta klient. Co więcej, może on sprawdzić również, czy dany program ma ważną gwarancję. Dzięki temu, że wszystkie dane są dostępne dla konsultanta na wyciągnięcie ręki, nie musi on tracić czasu na zadawanie  klientowi zbędnych pytań – może od razu przejść do działania.

Ważną zaletą tej metody rozwiązywania problemu jest to, że w danej chwili konsultant Futuriti oraz klient patrzą jednocześnie na te same dane, które wyświetlają się na monitorze klienta. Dzięki temu można wspólnie i bez zbędnych utrudnień komunikacyjnych zrealizować zgłoszenie, przy czym klient ma okazję na bieżąco weryfikować rezultaty prac.

Umowa utrzymania systemu w Futuriti

Kolejną alternatywą jest umowa utrzymania systemu. Podpisanie jej zobowiązuje Futuriti do reagowania na problemy, które mogą pojawić się w trakcie korzystania z oprogramowania Comarch. Umowa  ta gwarantuje terminowe podjęcie zgłoszenia. Cena usługi jest wyliczana indywidualnie (zależy od wielkości oraz skomplikowania instalacji) i zaczyna się już od 500zł.

Umowa utrzymania obejmuje zarówno pomoc zdalną, wizyty w biurze klienta, jak i automatyczny monitoring systemu oraz procesów w cyklu 24/7/365. Konsultanci i specjaliści Futuriti są dostępni przez 6 dni w tygodniu, w godzinach 7.00-17.00 oraz w soboty od 7.30 do13.00. Zwykle pomoc udzielana jest od razu po zgłoszeniu problemu. Umowa utrzymania daje również gwarancję, że w przypadku jakiejkolwiek potrzeby, twój problem będzie rozwiązany priorytetowo. Warto dodać, że w przypadku tego rozwiązania system klienta będzie dodatkowo regularnie konserwowany oraz objęty stałym monitoringiem – dzięki temu pomoc może być udzielona nawet wtedy, kiedy klient nie wie jeszcze o istnieniu problemu, a często działanie zapobiegawcze pozwala uniknąć awarii.

Upgrade Premium a inne usługi

Powstaje zatem pytanie: czy warto łączyć Upgrade Premium z innymi usługami? To zależy. Naszym zdaniem warto używać korzystać z Asysty Premium w przypadku prostych problemów, natomiast do poważniejszych usterek zalecamy usługi zdalne oraz umowę utrzymania w Futuriti. Umowa utrzymania może okazać się przydatna zwłaszcza wówczas, gdy system jest rozbudowany, a jego ciągłe i prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędnym elementem działalności danej firmy.



Lub skontaktuj się po indywidualny dobór modułów i wycenę.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *