JPK_v7 weszło w życie wraz z początkiem października. Oznaczało to konieczność wdrożenia wielu modyfikacji w procesach księgowych. Niektóre czynności wdrożeniowe trwały jeszcze długo po październiku. W poprzednim wpisie odpowiadaliśmy na najczęściej zadawane pytania związane z nowym JPK. Tym razem podpowiemy, jak zoptymalizować egzekucję operacji JPK_v7, tak by zmiany były jak najmniej absorbujące.
Nowa wersja Jednolitego Pliku Kontrolnego oznacza szereg nowych obowiązków, których zaniechanie wiąże się z ryzykiem nałożenia kary. Niemniej, nie wszystkie z tych czynności trzeba wykonywać ręcznie. Dzięki dobrze rozwiniętej technologii narzędzi Comarch ERP, wiele z tych nowych procesów można sprawnie zautomatyzować.
JPK_v7 to m.in. nowe pola dodatkowo opisujące faktury. Zaliczamy do nich:
- kod kraju kontrahenta,
- kod towarowy GTU,
- procedura,
- typ dokumentu.
W firmach o dużej skali działalności, ręczne uzupełnianie powyższych pól przeradza się w długotrwały proces mogący sprawnie zablokować pracę działu księgowego. Comarch ERP oferuje klientom możliwość automatyzacji tego procesu poprzez poprawną konfigurację swoich programów. Dzięki temu, sprostanie wymaganiom JPK_v7 będzie zdecydowanie prostsze.
Dokładną ścieżkę tej przydatnej konfiguracji można prześledzić w oficjalnych materiałach Comarchu. W przypadku programu Optima jest to strona pomocy zawierająca szczegółowe wsparcie.
Ponadto, zespół Comarch ERP przygotował materiał wideo, który prezentuje jak krok po kroku skonfigurować Optimę pod JPK_v7.
Podobne ułatwienie przygotowano dla innego produktu Comarch ERP – XL. Poniższy materiał dokładnie omawia konfigurację poszczególnych pól.
Reasumując, korzystając z produktów Comarch ERP, można niemal bezboleśnie przejść przez egzekucję nowości wynikających z JPK_v7. Dlatego rekomendujemy lekturę powyższych materiałów i optymalizację pracy działów księgowych. Jeżeli wciąż nie posiadasz oprogramowania Comarch ERP, zapoznaj się z bieżącymi promocjami na w naszym sklepie.